Co zrobić, jeżeli pojazd z silnikiem Diesla zaczął pracować wolniej, nie potrafi uzyskać pełni mocy, a na dodatek zaświeciła się kontrolka, sygnalizująca niesprawność DPF? Oznacza to, że filtr cząstek stałych (w skrócie zwany DPF) jest już silnie zanieczyszczony i wymaga pilnej naprawy. Czyszczenie filtra sprawi, że auto będzie znowu działać jak nowe.
Jak wygląda czyszczenie i naprawa filtra DPF i FAP?
Zanim w desperacji zapadnie decyzja o usunięciu wciąż zapychającego się filtra DPF, warto skorzystać z usług firm, które posługują się włoską maszyną Flash Cleaner Machine, w której przebiega całościowy proces czyszczenia. Filtr zostaje usunięty samodzielnie i po dokonanej regeneracji zamontowany z powrotem. Firma odpowiada również za powtórną, poprawną instalację sterownika, odpowiedzialnego za czujnik filtra w systemie komputerowym pojazdu. Istnieje również możliwość dostarczenia samego filtra DPF do naszej pracowni, w formie bezpośredniej lub przesyłki.
Proces regeneracji polega na wpuszczeniu gorącej wody pod wysokim ciśnieniem poprzez kanaliki filtra. W ten sposób wszystkie zanieczyszczenia w postaci PM10, zalegających substancji smolistych, zostają całkowicie wypłukane. Skuteczność zabiegu ocenia się na 98%-100%. Przed oraz po czyszczeniu klient otrzymuje wydruk z testu sprawności filtra, który przedstawia jego przepustowość oraz ciśnienie zwrotne. W związku z aktualnie zmieniającymi się przepisami w prawie o ruchu drogowym – warto zachować całą dokumentację z dokonanej diagnostyki, na wypadek ewentualnej kontroli pojazdu. Po zakończonym czyszczeniu, filtr konserwowany jest, ochronną farbą, odporną na wysokie temperatury, która wydłuża dalszą eksploatację układu wydechowego.
Regeneracja katalizatorów SCR
W wyniku zanieczyszczenia katalizatora, dochodzi do uszkodzenia turbiny, a w konsekwencji może dojść do awarii silnika. Zamiast być zmuszonym do zakupu nowego, wykonuje się pełną regenerację filtrów, będących na wyposażeniu dużych pojazdów, w tym ciągników siodłowych. Do regeneracji wykorzystywana jest włoska maszyna Flash Cleaner Machine, której skuteczność oraz charakter pracy pozostaje identyczny jak przy czyszczeniu i naprawie filtrów DPF.
Jaką firmę wybrać do regeneracji i czyszczenie filtra DPF?
Jest wiele firm, które specjalizują się w regeneracji i czyszczeniu filtrów DPF, jednakże warszawska firma Pralnia DPF wyróżnia się na tle innych. Jako jedyna firma w stolicy oferuje usługę czyszczenia i naprawy DPF za pomocą technologii Flash Cleaner Machine. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod czyszczenia, jak obróbka cieplna, ultradźwiękiem czy za pomocą środków chemicznych, jest to metoda całkowicie nieinwazyjna. Filtr zachowuje swoją integralność, elementy wykonane z metali szlachetnych nie podlegają ryzyku uszkodzenia, a efektem czyszczenia maszyną FCM jest odzyskanie całkowitej sprawności pojazdu. Praca filtra DPF po regeneracji jest porównywalna do zakupu nowego filtra cząstek stałych. Na swoje usługi dajemy dożywotnią gwarancję. Zregenerowane filtry za pomocą FCM potrafią posłużyć przynajmniej przez kolejne 160 tysięcy kilometrów przebiegu pojazdu. Koszt regeneracji wykonany w naszej Pralni DPF jest porównywalny do mało skutecznego, samodzielnego czyszczenia filtra z użyciem środków chemicznych. Poza atrakcyjną ceną, firma zapewnia szybkość wykonanej usługi – cały proces trwa mniej więcej godzinę, co pozwala na elastyczny, dostosowany pod klienta wybór dogodnego terminu.
Zamiast usuwać DPF, lepiej go wyczyścić
Należy pamiętać, że usuwanie filtra DPF jest czynnością nielegalną, choć wydaje się, że to skuteczny sposób pozbycia się problemu. Konsekwencją jest nie tylko narażanie się na wysokie mandaty, ale przede wszystkim prowadzi do dalszego zanieczyszczania powietrza, wzmaga występowanie smogu, który jest niebezpieczny dla naszych górnych dróg oddechowych. Pozytywne działanie filtra DPF na ochronę środowiska a także naszego zdrowia zostało udowodnione naukowo ponad 10 lat temu[1]. Dlatego warto zadbać o jego dobry stan techniczny i cieszyć się dalszą, bezpieczną i komfortową jazdą.
[1] https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2007-01-0320/