Wyciszenia akustyczne i ich wpływ na zdrowie pracownika

Coraz głośniej mówi się o jakości powietrza i jego zanieczyszczeniu, ale niestety często zapominamy o hałasie, który zasadniczo wpływa na nasze zdrowie.

To jak poszczególne rzeczy brzmią ma namacalny, wymierny wpływ na to jak się czujemy, pracujemy i żyjemy.

Dlaczego zanieczyszczenie hałasem jest groźne?

Szacowany koszt zanieczyszczenia hałasem wynosi 30,8 miliarda dolarów rocznie – i to tylko w Europie. Raport Światowej Organizacji Zdrowia z 2011 r. „Ciężar chorób spowodowanych hałasem środowiskowym” analizuje związek między hałasem środowiskowym a zdrowiem. W tym badaniu obliczają koszty finansowe utraconych dni pracy, leczenia, zaburzeń uczenia się i obniżonej wydajności z powodu hałasu. Wyliczona kwota jest oszałamiająca, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to analiza tylko dla jednego kontynentu.

Kiedy ktoś rozmawia podczas czytania lub pisania, jego wydajność spada nawet o 66%. Obecnie tak popularne open space rozpraszają uwagę pracowników. W klasycznym badaniu opublikowanym w British Journal of Psychology w 1998 roku naukowcy odkryli, że pracownicy byli bardziej rozproszeni, kiedy mogli słyszeć rozmowy prowadzone wokół nich i są mniej zdolni do wykonywania swoich obowiązków. Inne badanie wykazało, że hałas w biurze jest również skorelowany ze wzrostem poziomu hormonów stresu i mniejszą skłonnością do angażowania się w kontakt z innymi. Według studium Sound Agency, gdy w biurze zastosuje się technologię maskowania dźwięku, następuje 46% poprawa koncentracji pracowników, a ich zdolność zapamiętywania wzrasta o 10 procent.

wyciszanie pomieszczeń

Średni poziom hałasu w wielu salach lekcyjnych nie wiąże się tylko z upośledzeniem uczenia się – ale ze stałą utratą słuchu. Hałas może również głęboko wpływać na naukę. WHO zaleca poziom hałasu w klasach podobny do tego, który można znaleźć w bibliotece – 35 decybeli.

Jednak badanie przeprowadzone w Niemczech wykazało, że rzeczywisty średni poziom hałasu w salach lekcyjnych wynosi 65 decybeli – poziom związany ze stałą utratą słuchu. Jak podkreśla Treasure w swoim wykładzie, dla ucznia siedzącego w czwartym rzędzie tradycyjnej klasy zrozumiałość mowy wynosi zaledwie 50 procent – co oznacza, że studenci ​​słyszą tylko połowę tego, co mówi nauczyciel.

Średni poziom hałasu na niektórych oddziałach szpitalnych nie tylko utrudnia gojenie – ale może wymagać ochrony słuchu. WHO zaleca, aby poziom hałasu na oddziałach szpitalnych utrzymać na wysokości około 35 decybeli. Jednak badanie przeprowadzone w USA wykazało, że średni poziom hałasu na oddziałach szpitalnych jest w rzeczywistości bliższy 95 decybelom – zaledwie 10 decybeli powyżej poziomu hałasu, przy którym prawo federalne USA wymaga ochrony słuchu w przypadku długotrwałego narażenia. Sen jest kluczowy dla powrotu do zdrowia pacjenta, a mimo to, dzięki ciągłym dźwiękom ciało czuje, że jest zagrożone. Nie wspominając o tym, że błędy personelu są większe, kiedy rozprasza ich hałas.

Biorąc to wszystko pod uwagę wyciszenie powinno być naszym podstawowym celem – zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. To poprawia nasz stan zdrowia, wydajność, koncentrację i zdolności zapamiętywania, jak podają specjaliści z firmy Longar.

Zalety paneli akustycznych

izolacje akustyczne

Nadmiar hałasu może być problemem w wielu miejscach. Biura są oczywistym przykładem, ale może to być problem w restauracjach, sklepach, audytoriach, bibliotekach i innych miejscach. Jednym ze sposobów zwalczania tego jest użycie paneli dźwiękochłonnych.

Panele akustyczne mają rdzeń wykonany z materiału takiego jak pianka lub wełna mineralna, dzięki czemu pochłaniają fale dźwiękowe i działają jako środek kontroli pogłosu w zamkniętych pomieszczeniach.

Instalacja paneli dźwiękochłonnych może zaoferować szereg korzyści zarówno pracownikom, jak i klientom, co ostatecznie przyniesie korzyści Twojej firmie. Uciszając niepożądane dźwięki za pomocą paneli absorpcyjnych, możesz sprawić, że inne dźwięki będą znacznie wyraźniejsze. Prowadzi to do lepszej zrozumiałości mowy. Wycinanie niepożądanego hałasu może również pomóc w obniżeniu poziomu stresu. Jeśli wejdziemy do biura lub restauracji i zostaniemy uderzeni przez ścianę hałasu, może to być co najmniej zniechęcające.

Hałas sprawia, że ​​otoczenie jest mniej przyjemne. W biurach przestrzeń bez nadmiernego hałasu może zwiększyć naszą wydajność. Personel może łatwiej usłyszeć klientów przez telefon i korzystać z sal konferencyjnych, które mogą być używane bez obaw o wyciek poufnych informacji.