Akumulatory Deutz-Fahr skonstruowane są w celu zapewnienia maksymalnych osiągów i trwałości. Do ich produkcji wykorzystywane są najlepszej jakości materiały i najnowocześniejsze technologie produkcji.
Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić niezawodność w każdych warunkach. Akumulatory Deutz-Fahr montowane są oryginalnie w ciągnikach, ponieważ spełniają wszystkie wymogi producentów i gwarantują najwyższą jakość oraz trwałość. Wszystkie akumulatory firmy Deutz-Fahr są bezobsługowe (MF – Maintenance Free). W praktyce oznacza to, że akumulator nie wymaga kontrolowania poziomu elektrolitu. Bateria napełniona elektrolitem, jest szczelnie zamknięta, co eliminuje zjawisko ubywania elektrolitu.
Zaawansowane technologicznie akumulatory
W akumulatorach Deutz-Fahr zastosowano płyty ze stopu Pb/Ca, które w znacznym stopniu spowalniają proces samorozładowania. Dodatek wapnia, w bateriach Deutz-Fahr, pozwala osiągnąć znacznie lepszą skuteczność działania. Kratkę akumulatora wykonuje się w technologii Exmet, która polega na procesie walcowania, a nie odlewania, jak ma to miejsce w akumulatorach innych firm. W rezultacie daje to znacznie trwalszą i stabilniejszą konstrukcję oraz zapewnia lepszą odporność na korozję.
Akumulatory Deutz-Fahr, skonstruowane są z myślą o pojazdach mechanicznych, które posiadają duże zapotrzebowanie na energię. Dlatego też spełniają wzorowo wymagania renomowanych firm, produkujących maszyny rolnicze.
Modele akumulatorów, SAME DEUTZ 70AH 680A EN 12 v i SAME DEUTZ 120AH 800A zapewniają nienaganną pracę oraz trwałość. Zostały one zaprojektowane i wyprodukowane na podstawie wieloletniego doświadczenia i wiedzy. Charakteryzują się one:
- długim działaniem,
- wyjątkową wytrzymałością konstrukcji,
- doskonałą odpornością na korozję,
- stabilnością pracy.
Są to akumulatory bezobsługowe, więc nie wymagają kontroli poziomu elektrolitu. Każdy akumulator Deutz-Fahr posiada zabezpieczenie przeciwiskrowe (Flame arrestor), które gwarantuje bezpieczeństwo pracy.
Akumulatory na nowy sezon
Wraz z rozpoczynającym się nowym sezonem, wymagane jest przeprowadzenie szczegółowego przeglądu maszyn rolniczych. Należy zadbać o prawidłową konserwację oraz dokonać wymaganych napraw przed sezonem. Szczególną uwagę należy poświęcić akumulatorom zamontowanym w maszynach rolniczych. Należy o to zadbać już po zakończonym sezonie i nie czekać z tym do wiosny. W zależności od sposobu garażowania pojazdów rolniczych należy zadbać o akumulator w inny sposób.
Akumulatory pojazdów rolniczych przechowywanych w suchych i ciepłych garażach, wymagają jedynie podstawowej kontroli, aby utrzymać je w dobrej kondycji i zapobiec przed zbyt mocnym rozładowaniem w czasie zimowego postoju. Niezalecane jest przechowywanie maszyn rolniczych na zewnątrz bez ochrony przed słońcem i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Przykrywanie ich plandeką budowlaną, również nie jest dobrym rozwiązaniem, z powodu gromadzenia się wilgoci pod nią. Najlepszym rozwiązaniem jest garażowanie pojazdów w suchych i ciepłych miejscach. Szczególnie w przypadku akumulatorów ma to spore znaczenie.
Nieuruchamianie pojazdów przez okres zimowy, może bardzo szybko spowodować rozładowanie się ich akumulatorów do zera.
Pozostawienie takiego stanu na dłuższy okres czasu, przykładowo przez całą zimę, może prowadzić do zasiarczenia akumulatora. Jest to proces, na który składają się dwa czynniki. Pojawiająca się miejscowa, krystaliczna mikroforma siarczanów ołowiu, w połączeniu ze zmianą gęstości elektrolitu, prowadzi do zasiarczenia akumulatora. Jest to proces nieodwracalny i jedynym rozwiązaniem w takim przypadku, jest zakup nowego akumulatora.
Przechowywanie akumulatora poza sezonem
Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest garażowanie pojazdów w odpowiednich warunkach, jednak nie każdy może sobie na to pozwolić. Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wyciągniecie z pojazdu akumulatora na sezon zimowy i przetrzymywanie go w ciepłym i suchym miejscu.
Warto stale kontrolować poziom jego naładowania i podłączyć go na ten okres do prostownika konserwującego, który utrzymuje odpowiedni stan naładowania. Dzięki temu akumulator będzie w pełni sprawny i gotowy na nowy sezon prac rolniczych. W przypadku konieczności wymiany akumulatora należy wybrać model o parametrach zgodnych z pojazdem, w jakim ma się znaleźć.
W przypadku braku pewności co do wyboru akumulatora należy zapoznać się z zaleceniami producenta dostępnymi w instrukcji obsługi pojazdu lub kontaktować się ze sklepem.